Skip to content
back
back
back
back
back

Zásady ochrany osobných údajov týkajúce sa nášho vzťahu s odbornými pracovníkmi 

ÚVOD 

Vítame vás na našich internetových stránkach a ďakujeme vám za pozornosť venovanú zásadám ochrany osobných údajov! V spoločnosti Fidia sme si vedomí toho, aká dôležitá je ochrana osobných údajov, najmä v digitálnom svete, a vynakladáme všetko úsilie na to, aby sme s vašimi údajmi zaobchádzali voči vám úplne transparentne, so zodpovedajúcimi bezpečnostnými opatreniami a v súlade s platnými predpismi. 

Ako pokračovať v čítaní týchto Zásad: 

– Ešte s nami nie ste v žiadnom vzťahu? Prečítajte si časť Prvý kontakt s nami. 

– Máte v úmysle sa prihlásiť na niektorú z našich konferencií, niektorý z našich seminárov alebo na podobnú akciu? Prečítajte si časť Konferencie. 

– Ste lekár alebo iný zdravotnícky pracovník? Prečítajte si časť Zdravotnícki pracovníci. 

Na konci týchto Zásad nájdete všeobecné časti s informáciami, ktoré platia vždy bez ohľadu na typ vášho vzťahu s nami. 

V prípade akýchkoľvek otázok týkajúcich sa nášho spracovania údajov a uplatnenia vašich práv stanovených právnymi predpismi sa obráťte na našu zodpovednú osobu na e-mailovej adrese: dpo@fidiapharma.sk. 

Prevádzkovateľ osobných údajov 

Prevádzkovateľom spracúvajúcim vaše osobné údaje je spoločnosť Fidia Pharma Slovakia s.r.o. (ďalej len „Fidia“, „Spoločnosť“ alebo „my“) so sídlom na adrese Krajinská 87, Bratislava 821 06, Slovenská republika, pobočka skupiny Fidia. Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa osobných údajov uvedených v týchto Zásadách ochrany osobných údajov a ak si chcete uplatniť svoje práva podľa právnych predpisov vzťahujúcich sa na ochranu osobných údajov, obráťte sa, prosím, na zodpovednú osobu (DPO) spoločnosti Fidia nasledujúcimi spôsobmi: e-mailom na adresu  dpo@fidiapharma.sk alebo poštou na adresu spoločnosti Fidia uvedenú vyššie do rúk DPO. 

Čo sa týka používania cookies, prečítajte si, prosím, Zásady používania súborov cookies zverejnené na našich internetových stránkach. 

V Slovenskej republike sú základnými právnymi predpismi, ktoré sa týkajú ochrany osobných údajov, nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, zákon č. 18/2018 Z.z., o ochrane osobných údajov a zákon č. 452/2021 Z.z., o elektronických komunikáciách. 

Vysvetlenie základných pojmov použitých v týchto zásadách ochrany osobných údajov  

Súhlas: súhlasom dotknutej osoby sa rozumie akýkoľvek slobodný, konkrétny, informovaný a jednoznačný prejav vôle, ktorým dotknutá osoba dáva vyhlásením alebo iným zjavným potvrdením svoj súhlas so spracovaním svojich osobných údajov. 

Prevádzkovateľ (osobných údajov): fyzická alebo právnická osoba, orgán verejnej moci, agentúra alebo iný subjekt, ktorý sám alebo spoločne s inými určuje účely a prostriedky spracovania osobných údajov. 

Dotknutá osoba: identifikovaná alebo identifikovateľná fyzická osoba, na ktorú sa osobné údaje vzťahujú 

Osobné údaje: všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osobe („dotknutá osoba“); identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo alebo nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokačné údaje, sieťový identifikátor, alebo na jeden či viaceré špecifické prvky fyzickej, fyziologickej, genetickej, psychickej, ekonomickej, kultúrnej alebo spoločenskej identity tejto fyzickej osoby 

Spracovanie: akákoľvek operácia alebo súbor operácií, ktoré sa uskutočňujú s osobnými údajmi alebo so súbormi osobných údajov pomocou alebo bez pomoci automatizovaných postupov, ako je zhromažďovanie, zaznamenanie, usporiadanie, štruktúrovane, uloženie, prispôsobenie alebo pozmenenie, vyhľadanie, nahliadnutie, použitie, sprístupnenie prenosom, šírenie alebo akékoľvek iné sprístupnenie, zoradenie či skombinovanie, obmedzenie, výmaz alebo zničenie 

Sprostredkovateľ (osobných údajov): fyzická alebo právnická osoba, orgán verejnej moci, agentúra alebo iný subjekt, ktorý spracúva osobné údaje pre prevádzkovateľa 

Prvý kontakt s nami 

K prvému kontaktu s nami dochádza najčastejšie vtedy, keď navštívite naše internetové stránky, pretože ste prejavili záujem o naše iniciatívy a chcete sa dozvedieť viac o určitých oblastiach alebo k nim chcete získať nejakú dokumentáciu. Na úvodnej stránke je formulár, kde môžete vyplniť svoje identifikačné a kontaktné údaje a zaškrtnúť jedno alebo viac zaškrtávacích políčok. 

Kategórie spracúvaných osobných údajov a ich zdroje 

V prípade potreby a na účely opísané nižšie môžeme spracúvať nasledujúce kategórie osobných údajov: 

  1. identifikačné údaje (napr. krstné meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa), 
  1. kontaktné údaje (napr. e-mail, telefónne číslo, korešpondenčná adresa), 
  1. identifikačný kód registrovaného lekára v prípade, že ste zdravotnícky pracovník, 

údaje uvedené vyššie sa zhromažďujú, keď dobrovoľne a priamo: 

– vyplníte online formulár na internetových stránkach (alebo v aplikácii) Fidia, 

– nám tieto údaje poskytnete pri príležitosti vašej účasti na kongrese alebo inej informačnej akcii, 

– nám tieto údaje poskytnete, keď sa s nami skontaktujete a požiadate nás o informácie. 

Vaše identifikačné a kontaktné údaje sa môžu tiež získať od: 

– sprostredkovateľov údajov špecializovaných na zdravotníctvo, ktorí sú zmluvne zaviazaní poskytnúť nám tieto údaje, ak ich oprávnene získali z oficiálnych verejných registrov alebo ak ich zhromaždili od dotknutých osôb a súčasne od nich získali výslovný súhlas s postúpením týchto údajov spoločnostiam pôsobiacim vo farmaceutickom odvetví, alebo ak majú iný právny základ na to, aby mohli tieto údaje legálne postúpiť tretím stranám a sú to schopní preukázať. 

Účel spracovania a právny základ spracovania 

V súvislosti s uvedeným vyššie sú účely spracovania a súvisiaci právny základ nasledujúce. 

Účel spracovaniaSúvisiaci právny základ spracovania 
Reagovanie na vašu žiadosť o ďalšie informácie: Vaše osobné údaje sa budú spracúvať, aby sme vám mohli poskytnúť informácie o témach, ktoré vás zaujímajú. Tieto údaje sú nevyhnutné na to, aby sme vám mohli poskytnúť informácie, o ktoré máte záujem. Aby sme vám mohli zasielať informácie, je potrebné, aby ste si najskôr prečítali a prijali naše Zásady ochrany osobných údajov. 
Marketing: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme vám zasielať newslettery alebo e-maily o našich konferenciách, seminároch a veľtrhoch v našom odbore, žiadosti o účasť na prieskumoch, ktoré sa vždy týkajú zdravotníctva, a informácie o našich produktoch, službách a témach, ktorými sa zaoberáme a ktoré by vás mohli podľa nášho názoru zaujímať, a to vždy v súlade s právnymi predpismi upravujúcim reklamu v zdravotníctve. Tieto informácie vám budeme posielať e-mailom len v prípade, že nám na to udelíte výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom možnosti „Odhlásiť odber“ alebo aj prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktoré nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Profilovanie: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme v priebehu vášho vzťahu s nami analyzovať alebo predvídať aspekty vašich osobných preferencií a záujmov, ktoré môžete vyjadriť napr. tým, že sa rozhodnete navštevovať určité typy konferencií, venovať pozornosť určitým terapeutickým oblastiam a/alebo lekárskym produktom a službám. Tieto osobné údaje budeme spracúvať len v prípade, že nám poskytnete svoj výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktorú nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 

Informácie o ďalších konkrétnych prípadoch spracovania osobných údajov sú uvedené na našich internetových stránkach v sekcii venovanej zásadám ochrany osobných údajov. Ďalej by sme vám mohli poskytnúť doplňujúce informácie týkajúce sa spracovania osobných údajov, ak sa vykonáva pri konkrétnej udalosti (osobne alebo na diaľku). 

Konferencie 

Naše internetové stránky môžete navštíviť aj preto, že ste prejavili záujem o niektorú z našich iniciatív, ako sú konferencie, semináre alebo veľtrhy, a chcete sa na účasť na nich zaregistrovať. Na úvodnej stránke je formulár, kde môžete vyplniť svoje identifikačné a kontaktné údaje a zaškrtnúť jedno alebo viac začiarkavacích políčok. 

Kategórie spracúvaných osobných údajov a ich zdroje 

V prípade potreby a na účely opísané nižšie môžeme spracúvať nasledujúce kategórie osobných údajov: 

  1. identifikačné údaje (napr. krstné meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa), 
  1. kontaktné údaje (napr. e-mail, telefónne číslo, korešpondenčná adresa), 
  1. údaje týkajúce sa vašej profesijnej špecializácie, 
  1. akékoľvek ďalšie údaje, ktoré sa týkajú nadviazania a/alebo plnenia zmluvného vzťahu s vami, 

Údaje uvedené vyššie sa zhromažďujú, keď dobrovoľne a priamo: 

– vyplníte online formulár na internetových stránkach Fidia, 

– nám tieto údaje poskytnete pri príležitosti vašej účasti na kongrese alebo inej informačnej akcii, 

– nám tieto informácie poskytnete, keď nás kontaktujete a požiadate o informácie. 

Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje týkajúce sa vašej profesijnej špecializácie sa môžu získať aj od: 

– sprostredkovateľov údajov špecializovaných na zdravotníctvo, ktorí sú zmluvne zaviazaní poskytnúť nám tieto údaje, ak ich oprávnene získali z oficiálnych verejných registrov alebo ak ich zhromaždili od dotknutých osôb a súčasne od nich získali výslovný súhlas s postúpením týchto údajov spoločnostiam pôsobiacim vo farmaceutickom odvetví, alebo ak majú iný právny základ na to, aby mohli tieto údaje legálne postúpiť tretím stranám a sú to schopní preukázať. 

Účel spracovania a právny základ spracovania 

V súvislosti s uvedeným vyššie sú účely spracovania a súvisiaci právny základ nasledujúce. 

Účel spracovania Súvisiaci právny základ spracovania 
Registrácia a vybavenie vašej žiadosti o účasť: Vaše údaje sa budú spracúvať, aby sme vás mohli zaregistrovať, a tým vám zaistiť účasť na jednej z našich akcií. Na účel získania vašich údajov na registráciu a zaistenie vašej účasti na akcii, na ktorej ste sa rozhodli sa zúčastniť. Je potrebné, aby ste si najskôr prečítali a prijali naše Zásady ochrany osobných údajov. 
Marketing: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme vám zasielať newslettery alebo e-maily o našich konferenciách, seminároch a veľtrhoch v našom odbore, žiadosti o účasť na prieskumoch, ktoré sa vždy týkajú zdravotníctva, a informácie o našich produktoch, službách a témach, ktorými sa zaoberáme a ktoré by vás mohli podľa nášho názoru zaujímať, a to vždy v súlade s právnymi predpismi upravujúcim reklamu v zdravotníctve. Tieto informácie vám budeme posielať e-mailom len v prípade, že nám na to udelíte výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom možnosti „Odhlásiť odber“ alebo aj prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktoré nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Profilovanie: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme v priebehu vášho vzťahu s nami analyzovať alebo predvídať aspekty vašich osobných preferencií a záujmov, ktoré môžete vyjadriť napr. tým, že sa rozhodnete navštevovať určité typy konferencií, venovať pozornosť určitým terapeutickým oblastiam a/alebo lekárskym produktom a službám. Tieto osobné údaje budeme spracúvať len v prípade, že nám poskytnete svoj výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktorú nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Fotografie z akcií a kongresov: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme vás počas vašej účasti na akcii alebo kongrese (ďalej len „Akcia“) vyfotografovať alebo natočiť na video. Prípadné zábery sa môžu zverejniť prostredníctvom týchto kanálov: (i) online v špeciálnych sekciách internetových stránok Fidia a prostredníctvom účtov spoločnosti Fidia na sociálnych sieťach týkajúcich sa produktov, produktových radov alebo liečebných oblastí súvisiacich s danou Akciou; (ii) online na internetových stránkach a sociálnych sieťach spravovaných partnermi spoločnosti Fidia, ktorí sa na danej Akcii podieľajú; (iii) na intranete spoločnosti Fidia; (iv) tlačených médií a bilbordov. V prípade osobných údajov zverejnených na internet upozorňujeme, že internetové vyhľadávače (napr. Google) môžu tieto údaje preberať a ďalej šíriť, a to bez akéhokoľvek predchádzajúceho varovania, čo je prípad akýchkoľvek údajov dostupných na internete pre toho, kto ich zverejnil. Zábery môžu vyhotoviť pracovníci príslušných oddelení spoločnosti Fidia, prípadne dodávatelia spoločnosti Fidia, ak sa na tom podieľajú, a budú prístupné pracovníkom zodpovedným za príslušnú internú a/alebo externú komunikáciu v rámci Spoločnosti vrátane ostatných spoločností skupiny Fidia, a to vždy v závislosti od konkrétnych potrieb týkajúcich sa danej Akcie, počas ktorej boli zábery vyhotovené. Fidia nebude zverejňovať ani šíriť vyhotovené zábery spôsobom, ktorý narúša osobnú dôstojnosť a vážnosť natočených osôb, a nebude profilovať ani používať automatizované rozhodovacie procesy, ktoré by pre vás mohli mať právne následky alebo by sa vás obdobným spôsobom mohli významne týkať. Tieto osobné údaje budeme spracúvať len v prípade, že nám poskytnete svoj výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktorú nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 

Informácie o ďalších konkrétnych prípadoch spracovania osobných údajov sú uvedené na našich internetových stránkach v sekcii venovanej zásadám ochrany osobných údajov. Ďalej by sme vám mohli poskytnúť doplňujúce informácie týkajúce sa spracovania osobných údajov, ak sa vykonáva pri konkrétnej udalosti (osobne alebo na diaľku). 

Zdravotnícki pracovníci 

Informácie uvedené nižšie sú určené výlučne zdravotníckym pracovníkom oprávneným predpisovať alebo vydávať lieky. 

Kategórie spracúvaných osobných údajov a ich zdroje 

V prípade potreby a na účely opísané nižšie môžeme spracúvať nasledujúce kategórie osobných údajov: 

  1. identifikačné údaje (napr. krstné meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa), 
  1. kontaktné údaje (napr. e-mail, telefónne číslo, korešpondenčná adresa), 
  1. identifikačný kód registrovaného lekára v prípade, že ste zdravotnícky pracovník, 
  1. údaje týkajúce sa vašej profesijnej špecializácie, 
  1. akékoľvek ďalšie údaje, ktoré sa týkajú nadviazania a/alebo plnenia zmluvného vzťahu s vami, 
  1. údaje poskytnuté pre prípadnú účasť na programoch na sledovanie po uvedení na trh (Post-market Surveillance, ďalej len „PMS“) alebo na prieskumy použiteľnosti zdravotníckych pomôcok (ďalej len „Prieskumy použiteľnosti“). 
  1. údaje súvisiace s pravidlami transparentnosti výšky podpory poskytovanej zdravotníckym pracovníkom, 

Údaje uvedené vyššie sa zhromažďujú, keď dobrovoľne a priamo: 

– vyplníte online formulár na internetových stránkach Fidia, 

– poskytnete tieto údaje nášmu obchodnému zástupcovi počas stretnutia s vami, 

– nám tieto údaje poskytnete pri príležitosti vašej účasti na kongrese alebo inej informačnej akcii, 

– nám tieto informácie poskytnete, keď nás kontaktujete a požiadate o informácie, 

– nám tieto údaje poskytnete v súvislosti s PMS programami alebo Prieskumami použiteľnosti. 

Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje týkajúce sa vašej profesijnej špecializácie sa môžu získať aj z/od: 

– oficiálnych verejných registrov, v ktorých sú v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi uvedené identifikačné a kontaktné údaje lekárov a ich špecializácie. Pri zhromažďovaní údajov z oficiálnych verejných registrov je právnym základom náš oprávnený záujem na nadviazaní a udržiavaní profesionálnych vzťahov so zdravotníckymi pracovníkmi, a to v súlade s platnými právnymi predpismi a v ich medziach. 

– sprostredkovateľov údajov špecializovaných na zdravotníctvo, ktorí sú zmluvne zaviazaní poskytnúť nám tieto údaje, ak ich oprávnene získali z oficiálnych verejných registrov uvedených vyššie, alebo ak ich zhromaždili od dotknutých osôb a súčasne od nich získali výslovný súhlas s postúpením týchto údajov spoločnostiam pôsobiacim vo farmaceutickom odvetví, alebo ak majú iný právny základ na to, aby mohli tieto údaje legálne postúpiť tretím stranám a sú to schopní preukázať. 

Účel spracovania a právny základ spracovania 

V súvislosti s uvedeným vyššie sú účely spracovania a súvisiaci právny základ nasledujúce. 

Účel spracovania Súvisiaci právny základ spracovania 
Vedecké informácie vrátane poskytovania bezplatných vzoriek liečivých prípravkov: Spracovanie vašich údajov sa obmedzí na to, čo je nevyhnutné na poskytovanie vedeckých informácií, ako je povolené podľa platných právnych predpisov v súvislosti s produktmi spoločnosti, vrátane poskytovania bezplatných vzoriek uvedených liečivých prípravkov. Toto spracovanie bude prebiehať len v prípade, že nám vopred udelíte súhlas s návštevami a poskytnutím bezplatných vzoriek. Tieto súhlasy je možné kedykoľvek odvolať.  
Bezpečnostná bdelosť (vigilancia): Vaše osobné údaje sa môžu spracúvať v nevyhnutných prípadoch s cieľom splniť akúkoľvek právnu povinnosť, ktorá pre Spoločnosť vyplýva v oblasti farmakovigilancie, medicovigilancie atď. (spoločne Bezpečnostná bdelosť – vigilancia). Toto spracovania bude prebiehať na základe plnenia právnych povinností v oblasti Bezpečnostnej bdelosti (vigilancie), ktoré je Spoločnosť povinná dodržiavať.  
PMS (programy na sledovanie po uvedenie na trh): Spoločnosť ako výrobca liečivých prípravkov a/alebo výrobca zdravotníckych pomôcok a/alebo držiteľ rozhodnutí o registrácii liečivých prípravkov je povinná si plniť svoje povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov Európskej únie a vnútroštátnych právnych predpisov a aktívne a systematicky zhromažďovať, aktualizovať a analyzovať údaje o prostriedkoch uvádzaných na trh, aby bolo možné zvážiť prijatie prípadných opatrení na zlepšenie výrobku a zvýšiť ochranu zdravia a bezpečnosť používateľov. Naším právnym základom tohto spracovania je splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na nás vzťahuje. Postup pripravený Spoločnosťou predpokladá zber informácií o produktoch v rámci PMS priamo od lekárov, ktorí majú v úmysle sa na týchto programoch zúčastniť, a v takom prípade sa s vami prostredníctvom e-mailu skontaktuje a poskytne vám kontrolný zoznam na vyplnenie v elektronickej podobe alebo iným spôsobom vrátane pokynov na jeho použitie. 
Transparentnosť: Spoločnosť je podľa právnych predpisov povinná zverejniť výšku podpory poskytnutej jednotlivým zdravotníckym pracovníkom v predchádzajúcom roku, a to najmä: náklady na účasť na školeniach, vzdelávacích a propagačných akciách o produktoch Spoločnosti organizovaných Spoločnosťou (okrem jedla a pitia); priamu podporu jednotlivým zdravotníckym pracovníkom, financovanie procesného vzdelávania (teoreticko-praktická príprava); priamu podporu jednotlivým súkromným zdravotníckym pracovníkom (na voľnej nohe, mimo nemocnice) na účastnícky poplatok (bez jedla a pitia) na vedeckých vzdelávacích kurzoch vrátane konferencií a kongresov s cieľom prispieť k aktualizácii príslušných znalostí zdravotníckych pracovníkov. Naším právnym základom tohto spracovania je splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na nás vzťahuje. V prípade, že nesúhlasíte so zverejnením údajov, ktoré sa vás týkajú, sa údaje o podpore, ktorá vám bola poskytnutá, spracujú v súhrnnej podobe, a preto sa zverejnia anonymne. 
Prieskumy použiteľnosti: Spoločnosť si ako výrobca liečivých prípravkov a/alebo výrobca zdravotníckych pomôcok a/alebo držiteľ rozhodnutia o registrácii liečivých prípravkov plní povinnosti vyplývajúce z európskeho nariadenia o kontrole „použiteľnosti“ zdravotníckej pomôcky v interakcii medzi výrobkom, používateľom a okolnosťami používania (test použiteľnosti) s cieľom získať informácie o prípadných opatreniach na zlepšenie použiteľnosti, výkonu a bezpečnosti zdravotníckych prostriedkov. Naším právnym základom tohto spracovania je splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na nás vzťahuje. Postup pripravený Spoločnosťou predpokladá zber informácií priamo od lekárov, ktorí majú v úmysle sa na týchto prieskumoch zúčastniť, a v takom prípade sa s vami prostredníctvom e-mailu skontaktuje a poskytne vám kontrolný zoznam na vyplnenie v elektronickej podobe alebo iným spôsobom vrátane pokynov na jeho použitie. 
Reagovanie na vašu žiadosť o ďalšie informácie: Vaše osobné údaje sa budú spracúvať, aby sme vám mohli poskytnúť informácie o témach, ktoré vás zaujímajú. Tieto údaje sú nevyhnutné na to, aby sme vám mohli poskytnúť informácie, o ktoré máte záujem. Aby sme vám mohli zasielať informácie, je potrebné, aby ste si najskôr prečítali a prijali naše Zásady ochrany osobných údajov. 
Marketing: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme vám zasielať newslettery alebo e-maily o našich konferenciách, seminároch a veľtrhoch v našom odbore, žiadosti o účasť na prieskumoch, ktoré sa vždy týkajú zdravotníctva, a informácie o našich produktoch, službách a témach, ktorými sa zaoberáme a ktoré by vás mohli podľa nášho názoru zaujímať, a to vždy v súlade s právnymi predpismi upravujúcim reklamu v zdravotníctve. Tieto informácie vám budeme posielať e-mailom len v prípade, že nám na to udelíte výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom možnosti „Odhlásiť odber“ alebo aj prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktoré nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Profilovanie: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme v priebehu vášho vzťahu s nami analyzovať alebo predvídať aspekty vašich osobných preferencií a záujmov, ktoré môžete vyjadriť napr. tým, že sa rozhodnete navštevovať určité typy konferencií, venovať pozornosť určitým terapeutickým oblastiam a/alebo lekárskym produktom a službám. Tieto osobné údaje budeme spracúvať len v prípade, že nám poskytnete svoj výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktorú nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Fotografie z akcií a kongresov: Ak nám na to udelíte súhlas, môžeme vás počas vašej účasti na akcii alebo kongrese (ďalej len „Akcia“) vyfotografovať alebo natočiť na video. Prípadné zábery sa môžu zverejniť prostredníctvom týchto kanálov: (i) online v špeciálnych sekciách internetových stránok Fidia a prostredníctvom účtov spoločnosti Fidia na sociálnych sieťach týkajúcich sa produktov, produktových radov alebo liečebných oblastí súvisiacich s danou Akciou; (ii) online na internetových stránkach a sociálnych sieťach spravovaných partnermi spoločnosti Fidia, ktorí sa na danej Akcii podieľajú; (iii) na intranete spoločnosti Fidia; (iv) tlačených médií a bilbordov. V prípade osobných údajov zverejnených na internet upozorňujeme, že internetové vyhľadávače (napr. Google) môžu tieto údaje preberať a ďalej šíriť, a to bez akéhokoľvek predchádzajúceho varovania, čo je prípad akýchkoľvek údajov dostupných na internete pre toho, kto ich zverejnil. Zábery môžu vyhotoviť pracovníci príslušných oddelení spoločnosti Fidia, prípadne dodávatelia spoločnosti Fidia, ak sa na tom podieľajú, a budú prístupné pracovníkom zodpovedným za príslušnú internú a/alebo externú komunikáciu v rámci Spoločnosti vrátane ostatných spoločností skupiny Fidia, a to vždy v závislosti od konkrétnych potrieb týkajúcich sa danej Akcie, počas ktorej boli zábery vyhotovené. Fidia nebude zverejňovať ani šíriť vyhotovené zábery spôsobom, ktorý narúša osobnú dôstojnosť a vážnosť natočených osôb, a nebude profilovať ani používať automatizované rozhodovacie procesy, ktoré by pre vás mohli mať právne následky alebo by sa vás obdobným spôsobom mohli významne týkať. Tieto osobné údaje budeme spracúvať len v prípade, že nám poskytnete svoj výslovný súhlas, ktorý môžete kedykoľvek a bez udania dôvodu odvolať prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktorú nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 

Informácie o ďalších konkrétnych prípadoch spracovania osobných údajov sú uvedené na našich internetových stránkach v sekcii venovanej zásadám ochrany osobných údajov. Ďalej by sme vám mohli poskytnúť doplňujúce informácie týkajúce sa spracovania osobných údajov, ak sa vykonáva pri konkrétnej udalosti (osobne alebo na diaľku). 

Všeobecné časti s informáciami, ktoré platia vždy bez ohľadu na typ vášho vzťahu s nami 

Ďalšie účely spracovania a súvisiaci právny základ spracovania 

Účel spracovania Súvisiaci právny základ spracovania 
Technická správa online zdrojov:  
Počítačové systémy a softvérové postupy používané na prevádzkovanie našich internetových stránok/aplikácií (online zdroje), s ktorými komunikujete, získavajú počas svojej bežnej prevádzky určité osobné údaje, ktorých prenos je spojený s používaním internetových komunikačných protokolov. Patria sem IP adresy, IP názvy domén počítačov a terminálov používaných používateľmi, adresy v zápise URI/URL požadovaných zdrojov, čas odoslania požiadavky, metóda použitá na odoslanie požiadavky na server, veľkosť súboru získaného ako odpoveď, číselný kód označujúci stav odpovede zo servera (úspešná, chybovať atď.) a ďalšie parametre súvisiace s operačným systémom a počítačovým prostredím používateľa. Tieto údaje, ktoré sú nevyhnutné na prevádzku online zdrojov, sa zároveň spracúvajú na účel kontroly správneho fungovania poskytovaných služieb. 
Právnym základom je splnenie vašich požiadaviek pri interakcii s našimi online zdrojmi. 
Technické operácie našich informačných systémov: Vaše údaje sa spracúvajú elektronickými nástrojmi (databázy, sieťové prvky, aplikácie alebo všeobecne informačné zariadenia), čo znamená, že sú vám priradené interné identifikátory, aby bolo možné spravovať databázy a zároveň vám umožniť interakcie, ako je to napríklad v prípade prístupu do sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach. Je naším oprávneným záujmom spracovanie osobných údajov na účel technickej správy informačných systémov, v ktorých sa vaše údaje spracúvajú na všetky účely uvedené v týchto Zásadách ochrany osobných údajov. 
Riadenie bezpečnosti našich informačných systémov: Vaše údaje sa spracúvajú elektronickými nástrojmi (databázy, sieťové prvky, aplikácie alebo všeobecne informačné zariadenia), ktoré sa musia po technickej stránke prevádzkovať a chrániť pred bezpečnostnými incidentmi, škodlivými útokmi a pokusmi o podvod, a to aj v súlade s bezpečnostnými požiadavkami stanovenými právnymi predpismi. Z týchto dôvodov by sme mohli spracúvať údaje získané z vášho používania našich zariadení (napr. online formulárov nebo prístupu do sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach).  Je naším oprávneným záujmom spracúvať osobné údaje v nevyhnutnom a primeranom rozsahu na účely zaistenia bezpečnosti siete a informácií, t. j. zaistenia schopnosti siete alebo informačného systému odolať (s určitou mierou spoľahlivosti) náhodným udalostiam alebo nezákonným či škodlivým akciám, ktoré ohrozujú dostupnosť, autentickosť, integritu a dôvernosť uložených alebo prenášaných osobných údajov, a bezpečnosť súvisiacich služieb, ktoré tieto siete a systémy ponúkajú alebo sú prostredníctvom nich prístupné. To môže napríklad zahŕňať prevenciu neoprávneného prístupu k sieťam elektronických komunikácií a šírenia škodlivého kódu a zastavenia útokov typu „odopretie služby“ a poškodenia počítačových a elektronických komunikačných systémov. 
Správa zmluvného vzťahu: Ide o nevyhnutné spracovanie osobných údajov v predzmluvnej fáze, počas plnenia zmluvy, na základe ktorej sii kúpite naše produkty alebo služby, ako aj v prípade, že vy nám poskytujete odborné alebo poradenské služby, a to vždy v súlade s príslušnými vnútroštátnymi právnymi predpismi týkajúcimi sa povolených obchodných vzťahov v zdravotníctve a za súčasného plnenia všetkých súvisiacich administratívnych, účtovných a daňových povinností. Toto spracovanie bude nevyhnutné na splnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou ste vy a spoločnosť Fidia, alebo na vykonanie opatrení prijatých pred uzavretím zmluvy na vašu žiadosť, ako aj na splnenie právnych povinností, ktoré sa na vás vzťahujú v oblasti vedenia účtovníctva a daní. 
Zasielanie obchodných informácií: V prípade, že vašu e-mailovú adresu získame v súvislosti s predajom produktov alebo poskytovaním služieb, môžeme tieto elektronické kontaktné údaje použiť na priamy marketing našich vlastných podobných produktov alebo služieb. Vždy máte možnosť proti tomu namietať, a to kedykoľvek, bezplatne a jednoduchým spôsobom. Jasne a zreteľne vám dávame možnosť bezplatne a jednoducho vyjadriť nesúhlas s takým použitím elektronických kontaktných údajov (e-mail) pri ich zhromažďovaní a zasielaní každej správy, pokiaľ ste také použitie pôvodne neodmietli. Námietku môžete vzniesť kedykoľvek a bez udania dôvodu prostredníctvom možnosti „Odhlásiť odber“ alebo aj prostredníctvom sekcie „Nastavenia súkromia“ na našich internetových stránkach, ktoré nájdete v pätičke každého e-mailu, ktorý od nás dostanete. 
Odpovedanie na žiadosti príslušných dozorných orgánov: Ide o poskytovanie odpovedí na žiadosti o informácie alebo súčinnosť od príslušných orgánov. V týchto prípadoch musíme poskytnúť údaje požadované daným úradom, ak tak stanoví príslušný právny predpis. Toto spracovanie je nevyhnutné na splnenie právnych povinností, ktoré pre našu Spoločnosť ako prevádzkovateľa osobných údajov vyplývajú. 
Bezpečnostná bdelosť (vigilancia): Bez ohľadu na to, aký je váš vzťah ku spoločnosti Fidia, môžete nahlásiť akúkoľvek informáciu o nežiaducej príhode, ktorá sa vyskytla alebo sa pravdepodobne vyskytne v súvislosti s výrobkami Fidia. Vaše osobné údaje sa môžu v tejto súvislosti spracúvať v nevyhnutných prípadoch na účel splnenia akejkoľvek právnej povinnosti, ktorá vyplýva pre Spoločnosť v oblasti farmakovigilancie, medicovigilancie atď. (spoločne Bezpečnostná bdelosť – vigilancia).   Toto spracovanie bude prebiehať na základe právnych povinností, ktoré musí Spoločnosť dodržiavať v oblasti Bezpečnostnej bdelosti (vigilancie). 
Práva a záujmy Spoločnosti v prípade sporov a súdnych konaní. Spoločnosť má oprávnený záujem hájiť svoje práva a záujmy pred príslušnými súdmi. 
Výkon práv dotknutých osôb: Účelom spracovania osobných údajov môže byť aj reagovanie na žiadosti dotknutých osôb podľa postupu uvedeného vo všeobecnom nariadení o ochrane osobných údajov. Toto spracovanie je nevyhnutné na splnenie právnych povinností, ktoré pre našu Spoločnosť ako prevádzkovateľa osobných údajov vyplývajú. 
Prevod pobočky, fúzia podnikov, založenie podniku a súvisiace due diligence: V prípade prevodov obchodných pobočiek, fúzií alebo zakladania spoločností sa môžu tretím stranám zapojeným do týchto operácií postúpiť osobné údaje našich zákazníkov, dodávateľov, zdravotníckych pracovníkov alebo osôb, ktoré sa zaujímajú o naše činnosti a akcie, ktoré obsahujú naše databázy. Spoločnosť má oprávnený záujem na takom spracovaní, aby sa mohla podieľať na týchto obchodných operáciách vykonávaných v súlade s platnými právnymi predpismi týkajúcimi sa prevodu pobočiek, zlučovania podnikov a zakladania spoločností. 

Nevyhnutnosť spracúvať a uchovávať osobné údaje 

Spracúvanie osobných údajov, pri ktorom sa Spoločnosť opiera o právny základ splnenia zmluvy a plnenia právnej povinnosti, ktorá sa na Spoločnosť vzťahuje, je nevyhnutné.  

Spracúvanie osobných údajov na základe súhlasu je vždy dobrovoľné, v prípade odvolania súhlasu sa spracúvanie na daný účel ukončí. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania založeného na súhlasu pred jeho odvolaním. V prípade nesúhlasu dotknutej osoby so spracovaním na účely oprávneného záujmu ako právneho základu nebudeme osobné údaje ďalej spracúvať, pokiaľ ako prevádzkovateľ osobných údajov nepreukážeme závažné oprávnené dôvody spracovania, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov. 

Vaše údaje sa budú uchovávať: 

– po obdobie nevyhnutné na dodržanie lehôt na uchovávanie údajov stanovených príslušnými zvláštnymi právnymi predpismi, ako je to v prípade spracovania na základe plnenia zmlúv alebo právnych povinností; 

– kým nie je odvolaný súhlas, pokiaľ sa spravovanie osobných údajov opiera o súhlas ako o právny základ; 

– kým trvá konkrétny oprávnený záujem Spoločnosti, o ktorý sa dané spracovanie opiera, pričom ako všeobecné pravidlo platí, že sa osobné údaje uchovávajú do uplynutia 3 rokov od poslednej interakcie dotknutej osoby so Spoločnosti, ibaže by mala Spoločnosť iný dôvod na uchovávanie osobných údajov (napr. Súhlas alebo účasť na kongrese organizovanom spoločnosťou Fidia). 

Osobné údaje sa môžu uchovávať aj dlhšie, ak je to nevyhnutné na splnenie požiadaviek príslušných orgánov na účel prevencie a stíhania trestných činov alebo na uplatnenie alebo obhajobu právnych nárokov. 

Po uplynutí príslušného obdobia uchovávania údajov sa vaše osobné údaje vymažú alebo anonymizujú. 

Čo sa týka konkrétne spracovania osobných údajov na účely marketingu a profilovania, budú sa osobné údaje použité na tieto účely uchovávať do odvolania konkrétneho súhlasu alebo do uplynutia 3 rokov od poslednej interakcie s nami. 

Spôsob spracovania a bezpečnostné opatrenia  

Všetky údaje sa budú spracúvať prevažne v elektronickej podobe. Osobné údaje sa zhromažďujú a spracúvajú za použitia technických a organizačných bezpečnostných opatrení s úrovňou zabezpečenia zodpovedajúcou odhadovaným rizikám, a to s ohľadom na stav techniky, náklady na vykonanie a bezpečnostné opatrenia, ak ich predpisujú príslušné právne predpisy. 

Kategórie príjemcov osobných údajov 

Vaše osobné údaje budú spracúvať osoby na to určené, a to výlučne na základe zásady „prísne tajné“, ktoré Spoločnosť poučí a výslovne poverí. Pôjde o osoby, ktoré v rámci svojich pracovných povinností súvisiacich s účelmi spracovania uvedenými vyššie potrebujú mať prístup k osobným údajom. 

Vaše osobné údaje môžu spracúvať aj tretie osoby mimo organizačnej štruktúry Spoločnosti, ako sú poskytovatelia služieb Spoločnosti (vrátane IT služieb a servisných služieb), právni poradcovia, orgány činné v trestnom konaní, súdne a správne orgány a v určitých prípadoch aj príslušné dozorné orgány v oblasti Bezpečnostnej bdelosti (Vigilancie) a PMS (programy na sledovanie po uvedení na trh). 

Medzi tieto tretie strany môžu patriť ďalšie pobočky skupiny Fidia a potenciálni nadobúdatelia a ďalšie zúčastnené strany v prípade fúzie alebo právnej reštrukturalizácie, ako je akvizícia, joint-venture, postúpenie, rozdelenie alebo predaj. 

Tretie strany, ktoré v mene Spoločnosti ako Prevádzkovateľa spracúvajú osobné údaje, Spoločnosť v súlade s právnymi predpismi týkajúcimi sa ochrany osobných údajov poverí úlohou Sprostredkovateľa osobných údajov a uzavrie s nimi zvláštnu zmluvu o spracovaní osobných údajov. 

Prenos osobných údajov mimo EHP 

V prípade, že na operatívne uskutočnenie niektorých častí uvedeného spracovania osobných údajov bude nevyhnutné postúpenie osobných údajov do tretích krajín, t.j. krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru (členské štáty Európskej únie Island, Lichtenštajnsko a Nórsko), uskutoční sa tento prenos buď na základe rozhodnutia Európskej komisie o zodpovedajúcej ochrane podľa čl. 45 všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov, alebo na základe vhodných záruk v zmysle štandardných zmluvných doložiek prijatých Európskou komisiou v súlade s čl. 46 všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov. Ďalšie záruky, ktoré všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov pripúšťa v súvislosti s prenosom údajov do krajín mimo EHP, sa uplatnia výlučne na základe individuálnej analýzy a s ohľadom na platné vnútroštátne právne predpisy týkajúce sa ochrany osobných údajov. Ďalšie informácie o zárukách prijatých Spoločnosťou na také prevody si možno vyžiadať na nasledujúcej adrese: dpo@fidiapharma.sk

Vaše práva 

V súvislosti so spracovaním osobných údajov, na ktoré sa vzťahujú tieto Zásady ochrany osobných údajov, si môžete ako dotknutá osoba uplatniť svoje práva podľa právnych predpisov týkajúcich sa ochrany osobných údajov a s výhradou obmedzení, ktoré môžu vyplývať z výnimiek alebo právnych požiadaviek, a to písomne na adresu našej Spoločnosti alebo prostredníctvom kontaktov našej zodpovednej osoby uvedených vyššie: 

  • máte právo získať prístup k svojim osobným údajom a právo získať dôkaz o účeloch spracovania sledovaných Prevádzkovateľom, o kategóriách dotknutých osobných údajov, o príjemcoch, ktorým môžu byť osobné údaje sprístupnené, o plánovanom období uchovania osobných údajov, o skutočnosti, že dochádza k automatizovanému rozhodovaniu, vrátane profilovania, a prinajmenšom v týchto prípadoch zmysluplné informácie týkajúce sa použitého postupu, ako aj významu a predpokladaných dôsledkov takého spracovania pre dotknutú osobu, ak už tieto informácie nie sú uvedené v texte týchto Zásad ochrany osobných údajov; 
  • máte právo požadovať okamžitú opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa vás týkajú; 
  • v prípadoch stanovených právnymi predpismi máte právo požadovať vymazanie vašich osobných údajov; 
  • máte právo požadovať obmedzenie spracovania alebo vzniesť námietku proti spracovaniu, ak to umožňujú ustanovenia právnych predpisov vzťahujúcich sa na konkrétny prípad; 
  • v prípadoch stanovených právnymi predpismi máte právo na prenosnosť osobných údajov, ktoré ste poskytli Prevádzkovateľovi, t. j. právo získať ich v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, a tiež právo požadovať postúpenie týchto údajov inému prevádzkovateľovi, ak je to z technického hľadiska uskutočniteľné; 
  • ak je spracovanie založené na súhlase, máte právo ho kedykoľvek odvolať. 

Ak sa domnievate, že boli porušené vaše práva, máte tiež právo podať sťažnosť príslušnému dozornému orgánu – Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republikyhttps://dataprotection.gov.sk

10. decembra 2024